Tavertet - Sau - Rupit - Tavertet

Tavertet
El poble de Tavertet es troba a la comarca de l'Osona, al sud de la subcomarca del Collsacabra, província de Barcelona, a la anomenada Serralada Transversal.
Te una extensió de 32,15 Km2 i la seva altitud es troba entre els 425 m. de l'embassament de Sau i els 1.196 m. del Puig de Cortils. El nucli urbà està situat a la cota dels 870 m. El seu cens de població és de 133 habitants (any 1.996), malgrat que aquesta xifra es duplica amb els estadants de cap de setmana.
Limita amb els municipis de Rupit, l'Esquirol, Les Masies de Roda i Vilanova de Sau.
El nucli urbà de Tavertet està declarat com 'Bé de interès cultural' per la Generalitat de Catalunya, quasi totes les seves cases son de pedra i te unes 40 cases construïdes entre els segles XVII i XIX.

Rupit
Rupit està situat al centre geogràfic del Collsacabra, emmarcat en un paisatge fet a mida per a ser representat en una postal. Els carrers i cases de Rupit, dels segles XVI i XVII, li donen un ambient ancestral i rústic que el fan especialment atractiu. Una de les cases està reproduïda al Poble Espanyol de Barcelona. Un pont penjant, amb peces de fusta en el trespol, sobre la riera, uneix les dues ribes.

Altitud: 822 m
Superficie: 47.82 km2

Detalls de Ruta
Ja hi som. Sense adonar-nos ja estem baixant la cinglera de Tavertet cap a Sau apa avall!
Comença a sortir el sol i tenim una panoràmica molt maca tota la vall de Sau.
Arribem a una pista asfaltada que és un GR. L’agafem capa a l’esquerra i anem cap a Rupit a ¾ de 10 fem un petit mos i a poc a poc cap a dalt. Arribem a St. Joan de Fàbregas i més amunt agafem un camí a l’esquerra que ens portarà amb unes tombes, dues en total, un bon lloc. Continuem anem per les adores de Rupit aquí agafem la pista asfaltada en direcció Tavertet. Dinem a la cinglera amb un mirador gaudint del dia i del paisatge.
Continuem i veiem un camí més proper dels singles de l’Avenc i l’agafem, és més agradable. Tornem a la pista asfaltada i ja estem arribant a 21 km , 7 hores en total.
Ara fins el dimarts que bé.

JR

Distancia recorrida: 24,44 kilómetros
Altitud min: 485 metros, max: 1.086 metros
Desnivel acum. subiendo: 969 metros, bajando: 974 metros
Grado de dificultad: Moderado
Tiempo: 6 horas 12 minutos
Finaliza en el punto de partida (circular):
Coordenadas: 1415
Trak GPS: Descarregar.

Anònim ha dit...

Soc en Joan de calders. Aquestes sortides son maques però una mica llagues pel meu gust. Ja m´apuntaré a alguna. Aquest bloc es molt maco. Felicitats.

Senderistes ha dit...

Hola Joan. Un plaer llegir-te.
De totes maneres en fem de mes curtes, sempre que vulguis, ja ho saps , seràs benvingut.
Per cert, si en tens alguna de maca per Calders , ja ens convidaràs no?