L'Esquirol - Cingles i riera de les Gorgues

Caminada circular que ressegueix la cinglera de les Gorgues tan de baixada com de pujada, amb inici i fi al poble de L'Esquirol.

Seguirem la cinglera fins pràcticament on mort la riera de les Gorgues (pantà de Sau), prop del salt del Cabrit. Pujarem pel canto Oest fins arribar al poble. Passarem per llocs com, el mirador del salt de CA , Mirador de Sentfores, La Barra de ferro, la podrem contemplar des de Baix i la pujarem fins dalt per un petit corriol on tenim que fer una mica de grimpada....

Penseu que no es una sortida tècnica ni cal portar cap material especial, de totes manres:

He qualificat la sortida amb dificultat alta per un conjunt de diferents motius.

1- Camins i corriols molt bruts i perdedors a la zona de baixada (Est). Recomano portar el Track del gps i un mapa de la zona.

2- Trams aeris i perillosos ja que quasi sempre estan humits i molls. En molts casos la vegetació (feble) tapa la cinglera i no dona impressió de perill pro una relliscada podria resultar fatal. Si porteu nens petits teniu que vigilar molt, encara que personalment jo no port
aria nens de poca edat.

3- Trobareu una petita desgrimpada i una grimpada encara que els dos casos la dificultat es baixa.

4- La distancia no es molt llarga uns 15 km. per corriols. El temps, teniu que comptar a un bon ritme, no parant i sense complicacions unes 4 a 5 hores. A un ritme baix amb parades i menjar , unes 7 o 8 hores (aproximat), ja que depèn de molt factors. De totes maneres Si esteu acostumats a caminar, no tindreu cap problema.

5- No es apta per bicicletes (MTB).

6- A dia 11-12-2009 Tots els corriols son practicables pro amb el pas del temps si no es netegen alguns trams de la banda est, la vegetació pot dificultar el pas o fer-los desapareixem. El tram complicat amb aquest aspecte podria estar el compres de la sortida de L'esquirol fins a la font del Vilar. La resta no crec que presenti dificultat.

7- Cal recordar que tenim que creuar la riera de les Gorgues dues vegades, amb temps de pluges por resultar difícil o impossible creuar la riera.
De totes maneres prefereixo que algú amb digui que soc exagerat a que tan sols una persona prengui mal.

La dificultat és sempre relativa, ja que depèn de la preparació de cada persona.

Per altre banda si decidiu fer la ruta, gaudireu de vistes, vegetació i paisatge realment enriquidors. Personalment es una sortida que no amb canso de repetir.
A les descargues, a mes del TRACK per el GPS teniu un mapa de la zona amb el track marcat , de totes maneres des de Wikiloc podeu fer un viatge virtual per la ruta.

Petita ressenya de la ruta:
Sortida al carrer de cementiri.

Poc després prenem un corriol poc definit que en s portarà a baix la riera prop del mas Arcarons on creuarem el riu. A pocs metres prenem un altre corriol a l'esquerra que enfila ràpidament i ens portarà a una pista mes ample.

Aquesta pista la deixarem aviat ja que pendrem un corriol a la dreta que ens portarà a la font del Arç, continuarem pel mateix corriol fins arribar a una pista ample.

Seguirem la mateixa duran uns quilometres (podeu visitar el mirador del salt del CA).

Deixarem la pista creuant un petit torrent a la dreta. Aquest sector es on els corriols estan mes bruts i tindrem que fer varis canvis de corriol durant uns quilometres.

De sobte sortireu a una clariana creuant un aporta amb filat metalic. Aquí prenem una pista ample uns cents metres, per deixar-la aviat per pendre un altre corriol a la dreta. Aquest tram també es bastant brut. Poc després de creuar un altre torrent sortirem a una pista ample que ens portarà prop de la font del Vilar.

Ja no te cap complicació fins arribar a Sant Bartomeu.

Aquí prenem el camí de la cinglera que ens portarà al mas Sentfores o podrem contemplar la Barra de ferro.

Deixem el mas Sentfores, després de creuar una barrera metalica prenem una pista a la dreta, pista que deixarem mes endavant per pendre un corriol de baixada a la riera. Poc abans de creuar el riu tenim que fer una petita desgrimpada.

Creuem el riu i pugem ràpidament fins arribar a una pista ample que es la que puja del salt del Cabrit. A uns cents metres la deixem per pendre un corriol, en principi poc definit qe ens portara sota la barra de Ferro, on prenem un caminet molt vertical amb una petita grimpada que ens portarà dalt la barra de ferro.

La resta no te cap complicació, pista ample que ens portarà de retorn al lloc on em sortit passant pel camp de tir i la font de l'escudella.

Si teniu dubtes o voler fer alguna consulta no dubteu amb enviar un e-mail, us respondre el mes aviat possible.
Senderistes@gmail.com

Difícil
Temps:
7 hores 54 minuts
Finalitza al punt de partida (circular):