El Far - S. M. Sacalm - Susqueda - Cabrafiga - El Far

Caminada que surt des de l’ermita de S. Anna. Baixem fins a S. Martí Sacalm per un camí que surt al costat de Sta. Anna.

Fins pràcticament a S. Martí, el camí es un corriol ben marcat. Un cop a baix ja agafem una pista ben fressada fins la Presa de Susqueda. La tornada a S. Martí la fem per el mateix camí.
La pujada al Far la fem per el Grau de Cabrafiga, pugem per un corriol que ens porta dalt la cinglera, desprès sols tenim que seguir el camí que recorre tota la cinglera i ens porta fins el santuari del Far, aprofitem per fer un cafè i tornem a S. Anna on tenim el cotxe aparcat.

Destacar de la ruta. El camí des de S. Martí fins a Susqueda es bastant “Carregós”, per contra la pujada per cabrafiga es fantàstica i des de dalt tenim unes vistes precioses.

La dificultat del terreny no es molt alta, sols vigilar pujant per cabrafiga i resseguint la cinglera, no es que sigui difícil pro es del llocs on una caiguda o podria resultar molt perillosa per la proximitat de la cinglera. Per la resta, cap problema, sols destacar els 28 km i un desnivell respectable.