Hostalets d'en Bas - Mina Bandolers - Falgars

Els Hostalets
A l'entorn d'un hostal o d'hostalet, com descriu el topònim i al peu de l'antic camí ral que anava d'Olot a Vic es va originar un dels nuclis més pintorescos de la contrada.

Els Hostalets des dels seus inicis al S. XVIII, ha experimentat un creixement moderat i sostingut, amb trets urbanístics remarcables, que conserven la rusticitat original i autòctona d'aquest indret.

Una de les imatges més belles i conegudes del poble, en què pintors i fotògrafs l'han immortalitzat al llarg de la història, és el carrer Teixeda. Destaca per les cases amb les corresponents eres al davant, ben restaurades i arrenglerades l'una al costat de l'altra. Si la visita es fa a la primavera o l'estiu, les llargues balconades de fusta mostren centenars de testos amb geranis i altres flors, conformant així una mena de jardí urbà de notable impacte visual. Fets meritoris que han permès al poble d'Hostalets ser catalogat com a conjunt històric-artístic.

Aixecant la mirada a les muntanyes del davant, criden l'atenció les cingleres de Falgars, presidides per la silueta de l'ermita de Sant Miquel de Falgars o Castelló. Diferents itineraris ens permeten pujar-hi, des d'on domina una panoràmica impressionant sobre el pla i que arriba fins la ratlla de mar.

Font:
Ajuntament de La Vall d'en Bas

La Caminada
Una caminada senzilla pro al mateix temps molt maca, ja que el recorregut passa per una de les parts mes maques del Camí Ral Vic-Olot. La part que compren des de els Hostalets fins l’Hostal del Grau.

Podem deixar el cotxe al Hostalets. Desprès de planejar uns 15 min. Comencem la pujada que ens portarà al Grau d’Olot. Avanç passarem per la fon de les Marrades i Per la Mina dels Bandolers. Lloc on tenim que sortir uns metres del camí, pro de visita obligada.

Un cop dalt continuem planejant amb direcció a Falgars, en aquest punt teniu dus opcions. La primera podeu seguir el trak i baixar per un sender prop de Falgars que ens porta directament als Hostalets. Si no esteu cansats i teniu temps podeu continuar fins a Sant Miquel. Si trieu aquesta ultima proposta teniu que comptar amb una hora mes de Trajecte, es a dir. Des de Falgars a baix teniu una hora de camí si seguiu el trak, pro si trieu la segona opció fora de trak (que no te pèrdua) trigareu aproximadament unes dues hores.

Resumint, la caminada no te dificultats tècniques , a part del desnivell pujant i es apte per quasi totes a totes les persones que caminin regularment.

Que tingueu un bon camí i no deixeu de visitar e poble.

Activitat: senderisme
Distància recorreguda:
11,2 quilòmetres

Altitud mín: 491 metres, màx: 954 metres
Desnivell acum. pujant: 540 metres, baixant: 527 metres
Grau de dificultat: skill Fàcil
Temps: 4 hores 7 minuts
Finalitza al punt de partida (circular):