Sant Llorenç Savall - La mola (Sant Llorenç del Munt)

Caminada circular. Que si volem podem passar-hi tot el dia, ja que podem visitar llocs molt interessants.
Nosaltres no hem pogut ja que durant tot el camí ens ha acompan
yat la pluja.
Sortim de Sant Llorenç Savall.

Sant Llorenç Savall és una vila i municipi de la comarca del Vallès Occidental, situat en la part septentrional d'aquesta en el límit amb les del Bages i el Vallès Oriental. Entre el seu patrimoni històric-artístic destaquen les ruïnes del castell de Pera, el Marquet de les Roques i l'església romànica de Sant Feliu de Vallcarca, així com les restes d'un dolmen prehistòric descobert recentment: el dolmen de Roca Sereny.

El primer tram amb petites pujades i baixades transcorre per paratges devastats pel foc fa un anys. Seguint el GR-5 arribem al Marquet de les Roques:

El Marquet de les Roques és un gran casal d'estil neoromàntic en el municipi de Sant Llorenç Savall, al Vallès Occidental, en el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Ara el terreny comenta a enfilar fort, en aquest tram farem quasi tot el desnivell positiu de la caminada, pujarem fins arribar a Coll d'Eres., pro avanç si voleu podeu agafar un petit trencall i visitar la cova Simanya. Per anar-hi teniu que sortir de la ruta marcada al GPS, nosaltres degut al mal temps no hi hem passat.

Arribats al coll d'Eres podeu visitar la necròpolis del mateix nom. Ara el recorregut que ens portarà al Santuari de St. Llorenç del munt es força planer amb petites oscil·lacions del terreny. Arribem a

La Mola és el punt culminant del massís de Sant Llorenç de Munt i del Vallès Occidental amb els seus 1.101,9 m d'altitud[1]. Al cim s'hi troba el Monestir romànic de Sant Llorenç de Munt.

Aquí iniciem el retorn, ara toca baixar de la mateixa manera que hem pujat, amb pocs quilometres farem quasi tot el desnivell negatiu de la caminada. El camí de baixada es realment espectacular, transcorre per boscos realment preciosos.

Baixant podeu visitar la cova i ermita de Santa Agnès. Teniu que sortir uns 25 metres del camí marcat al trak del GPS, ja que degut al mal temps tampoc he hem entrat, pro val la pena visitar-la. Nosaltres ja hi havíem estat i desprès de moltes hores amb pluja ja volíem arribar al cotxe.

Continuem fins arribar al St. Llorenç on podem desfer-nos de la roba per l'aigua.
La caminada val realment la pena, si teniu temps podeu passar-hi tot el dia ja que teniu molts llocs per visitar.

La caminada no te una complicació excessiva, tan sols recordeu que son uns 20 km i un desnivell positiu que passa dels 1000 metres.
Pro val la pena fer-la.

6 hores 18 minuts
Data:
noviembre 30, 2010
Finalitza al punt de partida (circular):