Queralbs - Coma de vaca - Torreneules - Enginyers - Nuria - Daio - Queralbs

Una ruta que en principi no tenia planejada, pro per causes meteorològiques vaig variar hi crec que la ruta val la pena.
Vaig sortir de Vic amb el tren fins l’estació de Ribes de Freser, vaig agafar el cremallera fins a Queralbs.
Sobre les 11 h. Del mati prenc direcció la central de Daio per pujar cap a coma de vaca. El dia era molt bo, pro les previsions per el seguen eren bastant dolentes. El primer dia sols volia pujar a Coma de Vaca i al següent baixar fins als llacs de Carança, pro com he dit la previsió del temps no era massa bona.
Arribar a Coma de vaca vaig agafar lloc al Refugi i desprès de dinar vaig decidir pujar al Torreneules. Fent això al dia següent encara que fes mal temps sols quedava baixar a Queralbs per tornar a casa.
A les 7 del mati amb baix aixecar, el cels estava cobert, encara que no plovia. Podia baixar directament a Queralbs o fer una mica de volta passant per Núria. Al final amb baix decidir per la segona opció i baix agafar el camí dels enginyers direcció Núria. Aquest camí es un xic complicat, voreja les cingleres i en un parells de llocs es te que vigilar molt, un error podria resultar molt perillós, pro amb cura mereix la pena fer-lo, les vistes son realment esplèndides.
Arribat a Núria prenc el camí de baixada, encara que a l’altura del pont del Cremal, agafo direcció Daio, el camí poc transitat pro molt maco i no tinc que fer les odioses escales que han fet fa poc al camí tradicional de pujada a Núria.
Aquest camí et deixa a la mateixa central de Daio. Val la pena fer-lo.

Si voleu fer aquesta ruta i no passar per enginyers, podeu deixar el Torreneules per el segon dia i des de el mateix coll del torreneules baixar cap a Nuria ja que hi ha un camí bastant ben indicat.

Distancia recorrida: 35,56 kilómetros
Altitud min: 1.130 metros, max: 2.710 metros
Desnivel acum. subiendo: 2.154 metros, bajando: 2.142 metros
Grado de dificultad: Moderada ,(Enginyers, Alta)
Tiempo: un día 2 horas 6 minutos
Finaliza en el punto de partida (circular): Sí
Coordenadas: 3403

He dividit els traks per zones. Si voleu podeu descarregar zona a zona o el track complert. Deixo les 4 opcions per baixar, feu cliqueu la que us interessi mes.

Definir la dificultat es difícil , depèn molt de las qualitats de cada persona.
Partint de la base de que parlem de senderisme , no escalada , la dificultat dels Pirineus amb alçades oscil·lant entre els 2.000 - 3.000 m. Ja per si sol es moderada.
Aquesta ruta podríem aplicar la dificultat tècnica com a moderada, sols el camí dels Enginyers (coma de vaca , Núria), podríem aplicar la dificultat com a Alta.

Tracks GPS:

manel ha dit...

K tal està el camí que va des del Pont de Cremal fins a la Central de Daió? Fa bastant anys que vaig intentar de fer-lo però era bastant perdedor en algun tram i vaig desistir, per por de no quedar-me tallat per algun estimball... Gràcies!

Senderistes ha dit...

Hola Manel.
El camí que dius esta bastant be. Al principi hi han algunes males herbes que molesten un xic, pro el camí no es gens perdedor i no hi ha cap dificultat per fer-lo.
De totes maneres espero pujar-hi aviat i netejar-lo una mica.

I si un dia vols pujar a Núria per algun camí que pràcticament esta perdut, ja ho saps.

Salut

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Perga ha dit...

Una pregunta el camí dels enginyers creus que per fer-lo acompanyat d'un gos d'atura es complicat? Ho dic pq he llegit que hi ha un parell de punts complicats...Gràcies i enhorabona pel blog!!

Senderistes ha dit...

Hola i perdona el meu llarg retard amb respondre. No tinc temps per a tot.
El camí te dos punts concrets delicats que por ser el tindràs que agafar a coll, aixo augmentara el perill per a tu, el mes delicat te hi ha un cable per ajudar, per nosaltres cap problema pro per ell segurament no pujara, la resta cap problema per un de Tura.

Si vas sol, no el portaria, amb altre gent entre tots el poder ajudar mes fàcil-ment.